• WWC strak in het (nieuwe) trainingspak!

11 okt 2019
  • Afgelopen zaterdag, 5 oktober was het tijd voor de vijfde veldwedstrijd van het seizoen. De middag startte met veel enthousiasme want tijdens de training van de woensdag ervoor had iedereen nieuwe trainingspakken gekregen, (mede) gefinancierd door de opbrengt van de Poeisz-sponsoractie. Iedereen nogmaals bedankt hiervoor!

Sander stond in tegenstelling tot de voorgaande wedstrijden als allereerste op het veld! Zonder nieuw trainingspak, dat dan weer wel want dat kostte volgens hem te veel tijd om die aan te trekken.. De rest van de spelers stond (iets later dan half 1, ja dit is een gezamenlijk verbeterpuntje!) in de spiksplinternieuwe trainingspakken op het veld. Iedereen was erop gebrand om deze wedstrijd tegen de nummer 2, Westergo uit Bolsward, te winnen.

De wedstrijd startte met Jelle, Gjalt, Bregt en Boukje in de aanval en Sander, Rutger, Janna-Nynke en Dieuwke in de verdediging. Wegens een enkelblessure moedigde Marijke ons aan vanaf de bank. Bregt wist als eerste het gat in de korf te vinden en zette WWC op een 1-0 voorsprong. Vervolgens gingen WWC en Westergo gelijk op.  Na een spannende eerste helft gingen beide teams de kleedkamer in met een gelijke stand van 7-7. Na de rust kwam Westergo als eerste tot schot en zette de stand op 7-8. WWC antwoorde direct en met een mooi doelpunt van Sander kwamen we weer gelijk. Ook in de slotfase van de wedstrijd bleef het ontzettend spannend en bleven de teams punt na punt in evenwicht. Helaas wist WWC in de laatste minuten haar voorsprong door een mooie goal van Gjalt (13-12) niet verder uit te bouwen en reageerde Westergo daarop met een doelpunt. Eindstand: 13-13.

Door het gelijkspel staat WWC1 nu met 5 punten op een gedeelde derde plaats, 5 punten achter koploper Joure. Aankomende zaterdag speelt WWC opnieuw een thuiswedstrijd, ditmaal tegen Deinum. Supporters kunnen we daarom goed gebruiken, graag zien we jullie dan!

P.S. de derde helft werd overigens wel overduidelijk door WWC gewonnen, met een behulp van WWC 2 &3. Zie hieronder het bewijs.

Dieuwke

WWC strak in het (nieuwe) trainingspak!